JIŽNÍ ČECHY

 

JIHOČESKÁ KOLA - MLADINA

Jak známe Miloše Vršeckého, jeho láskou jsou rovněž jižní Čechy. Stejně tak je tomu i u Jarky Smolové. Tak vznikla hudební předloha nabitá něhou a láskou. A tento vztah je zřetelný z každičkého pohybu tanečníků. Zde si mohou všichni interpreti, tanečníci i muzikanti, tuto něhu a lásku skutečně plně vychutnat… Jak říká Miloš: Skutečný tanec není jen hopsání, ale prožitek. Vždy tam jde o něco. A není-li vztah, není tanec.

Soubor vystupuje v táborském kroji.

Choreografie: Miloš Vršecký
Hudební úpravy: Jaroslava Smolová
Délka: 7 minut

      

 

FURIANTY - MLADINA

Furianty po celé vlasti naší jsou přirozeností vyplývající z charakteru chlapů. V této choreografie však je zcela opuštěn onen tradiční krokový „text“. Zcela jinak se projevují v technice a provedení naši (Mladina) furianti. A dívky? Přicházejí a poutavě se snaží. O co? O chlapce. Jak přirozené. Inu není divu. Tanečním spojení dívek a chlapců je divoké a vášnivé… zdá se, že pak prchají za vrcholem lásky…Inu, každý má tu svou.

Soubor vystupuje v táborském kroji.

Choreografie: Miloš Vršecký
Hudební úpravy: Josef Krček
Délka: 3 minuty

  

 

JIHOČESKÉ TANCE - MLADINA

Mnoho lidí, včetně folkloristů, neví, jaké kouzlo a krása je zakomponována v tzv. zapsaných tancích jižních Čech. A právě tento „zakopaný“ poklad Miloš Vršecký vykopal a přivedl na jeviště. Kompozice je naprosto jiná. Odhaluje ono kouzlo a charakter jednotlivostí a specialit, drobnůstek i detailů. Ovšem s ojedinělou tvůrčí aktivitou choreografa, neboť vždy má tanec toliko zapsaný obsažnost vztahu, snad malého děje. Pozoruhodné je propojení těchto tanců. Drobné příběhy, chce se říci…

Soubor vystupuje v doudlebském kroji.

Choreografie: Miloš Vršecký
Hudební úpravy: Miloslav Rychta
Délka: 15 minut

   

 

ALOU VIVAT - MLADINA

Jihočeské tancování ve střídavém rytmu, chcete-li mateníkovém. 

Soubor vystupuje v táborském nebo doudlebském kroji.

Choreografie: Miloš Vršecký
Hudební úpravy: Josef Krček
Délka: 7 minut